

Maak patiënten bewuster met
Storytelling
Bij uwnoshow.nl geloven we in de kracht van verhalen. En wat is er krachtiger dan met beeld een verhaal te vertellen?
Zolang de patiënt het wegblijftarief niet heeft betaald sturen we opeenvolgend diverse betaalverzoeken met een boodschap waarin we op een ludieke manier wijzen op de verschillende gevolgen van een no show.
Financiële en operationele gevolgen van een noshow
Storytelling
Wat zijn de gevolgen van een no show? Hieronder noemen we een aantal directe en indirecte gevolgen.
Gemiste kans voor andere patiënten
Was de afspraak tijdig geannuleerd dan had een andere patiënt behandeld kunnen worden.
Invloed op de patiëntenzorg
Dit is niet direct een financiële kostenpost, maar het uitstellen van medische zorg kan gevolgen hebben voor de gezondheidstoestand van de patiënt, wat uiteindelijk tot hogere kosten kan leiden.
In sommige gevallen kunnen er materialen of medicijnen zijn voorbereid voor de afspraak die na de No Show niet meer gebruikt kunnen worden.
Afschrijvingskosten
Breakdown financiële gevolgen van een No Show
Wat kost één No Show? En wat zijn dan de kosten voor een middelgroot ziekenhuis?
Impact van één no-show afspraak ziekenhuis
Financieel
Impact van 20.000 no shows in een ziekenhuis
Voorkomen is beter dan genezen. Dit wordt vaak toegepast binnen ziekenhuizen en zorginstellingen. Zeker bij het managen van no-shows. Veel zorgverleners nemen al maatregelen om no-shows te voorkomen, zoals het sturen van herinneringen per email en sms. Veel afspraken worden gelukkig op tijd verzet of afgezegd.
De oplossing met uwnoshow.nl
O P L O S S I N G

Hoe creëren we bereidheid tot betalen én bewustwording?
Bewustwording
Vriendelijke, neutrale en begrijpelijke communicatie.
Communicatie door middel van storytelling waarbij in elk nieuw bericht meer uitleg gegeven wordt over de gevolgen van een
No Show.
Vriendelijke opvolging
Bieden van online betaalgemak
Laat de patiënt kiezen op de manier dat zij zelf willen betalen. Stuur berichten per email, sms of whatsapp. En biedt ze de mogelijkheid om met de betaalmethode naar keuze te betalen
(iDeal, creditcard, automatische incasso etc).
Met betaalgemak
Een redelijk maar zo laag mogelijk forfaitair
wegblijftarief van € 35,00
Geen verhogingen met rente en incassokosten, maar door blijven gaan met het bewust maken van de patiënt
Een redelijk tarief

eenvoudig uw no-shows verlagen
Door het wegblijftarief te verlagen, bereiken we twee dingen
Het invoeren van een bescheiden wegblijftarief door ziekenhuizen kan worden gezien als een effectieve en begripvolle benadering om patiënten bewust te maken van het belang van het nakomen van afspraken. Door het bedrag laag te houden, wordt het niet als onredelijk ervaren door patiënten, wat leidt tot een hogere acceptatie en snellere betalingen.
-
Het lage bedrag zal niet als onredelijk hoog worden beschouwd door de patiënt en om die reden in veel gevallen betaald worden.
-
Na de betaling van het wegblijftarief door de patiënt, kunnen we concluderen dat het doel van bewustwording is bereikt. Dit is meetbaar in de vorm van een verandering in het gedrag van de patiënt bij toekomstige afspraken. Er is een grotere kans dat de patiënt voortaan meer aandacht besteedt aan het tijdig verzetten of annuleren van afspraken, of zich er simpelweg aan houdt.